Omnilegal maakt juridische hulp voor iedereen bereikbaar en betaalbaar

“Onze trapsgewijze juridische hulp biedt oplossingen voor alle juridische zaken.”

OmniLegal maakt juridische oplossingen toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. In een samenleving die steeds juridischer wordt, is dat harder nodig dan ooit. OmniLegal geeft elke rechtzoekende de keuze om eenvoudig en voordelig zelf zaken te regelen, eventueel met hulp, of een zaak uit handen te geven aan een jurist of advocaat. Voor deze trapsgewijze dienstverlening combineert OmniLegal de nieuwste mogelijkheden van legal tech met een juridische intakebalie en een strak georganiseerd netwerk van juristen en advocaten. Zo heeft OmniLegal altijd een passend en betaalbaar antwoord op elke juridische vraag. Dat maakt OmniLegal elke dag waar met verschillende juridische labels, waaronder Omnius Advocatennetwerk, Jurigo (portal voor standaarddocumenten) en De Landelijke Alimentatiedesk.

Hier doen we het voor

Bij OmniLegal geloven we dat dat je rechtzoekenden het beste helpt met slimme technische oplossingen en oprechte persoonlijke interesse. Veel mensen hebben drempelvrees bij het inschakelen van een jurist of advocaat. Wij verlagen die drempel, door kosteloos hun zaak te beoordelen, een eerste advies te geven en samen te bepalen of de persoon het eenvoudig zelf kan oplossen, desgewenst met onze hulp. Pas als het nodig is, schakelen we een jurist in, en als het niet anders kan een advocaat. Dat is niet zo vaak, want minstens 60 procent van de juridische vragen zijn standaardvragen, waarvan het grootste deel dus ook met een standaardantwoord of -overeenkomst is op te lossen. Maximaal 40 procent is maatwerk. We geloven dat zowel de rechtzoekende als de advocaat enorm geholpen is als we dat onderscheid zo scherp mogelijk maken. Dat wordt dagelijks bevestigd: we krijgen niet voor niets een ruime 8 als beoordeling van onze klanten. Van klanten horen we dat ze het heerlijk vinden dat we goed bereikbaar zijn, ze waarderen de klantvriendelijkheid en zijn blij dat ze zich vrijblijvend, laagdrempelig kunnen oriënteren. En advocaten werken graag met ons samen, omdat ze goed voorbereide dossiers op hun bureau krijgen en direct aan de slag kunnen met hun inhoudelijke expertise.

We blijven nieuwe diensten ontwikkelen

Vanuit de gedachte ‘Dat moet toch ook anders kunnen, eenvoudiger, goedkoper voor de klant?’ vernieuwen we onze diensten constant. Ons doel? Over drie jaar zijn wij de grootste juridische dienstverlener van Nederland in de markt van particulieren en (klein) MKB. Nu helpen we jaarlijks zo’n 60.000 rechtzoekenden, over 3 jaar zijn dat er 300.000. OmniLegal ontwikkelt een uniek juridisch platform waar rechtzoekenden hun juridische documenten in hun persoonlijke, beveiligde digitale kluis kunnen bewaren, bewerken en delen. De jurist of advocaat kan daarop eventueel inloggen, als de klant daar toestemming voor geeft. Zo krijgt de rechtzoekende weer de regie over zijn eigen (juridische) zaken, of het nu een particuliere klant is met een conflict over een ondeugdelijk product, of een bedrijf dat de arbeidsovereenkomsten van haar personeel wil doorlichten. Onze klanten kunnen altijd zien wie met hun zaak bezig is, wat de kosten zijn, wat ze nog kunnen verwachten.

De mensen achter OmniLegal

Oprichters Tako Johannesma en Ernst Bökenkamp zijn internetpioniers uit de tijd dat je internet nog met een hoofdletter schreef. Ze stonden aan de wieg van de eerste e-commerce initiatieven, in het begin van deze eeuw. Toen de bubbel klapte, gingen ze zelf aan de slag met het koppelen van rechtzoekenden aan advocaten, als leadgenerator. Advocaten betaalden in die tijd nog grif jaarlijks 1.000 gulden voor een paginavermelding in de Gouden Gids. Als online marketeers hielpen ze steeds meer advocaten en koppelden een callcenter (de juridische intakebalie) aan de kracht van internet. Zo maken ze al meer dan 10 jaar advocatendiensten beter vindbaar, betaalbaar en bereikbaar. Met die ervaring ontwikkelen ze de beste, meest toegankelijke juridische dienstverlener van Nederland.

In de media

FD-logo

Wat kost een advocaat?

Financieel Dagblad, special juridische bijstand, 22 april 2017
Advocatenblad

Franchise in advocatuur

Advocatenblad, februari 2017
FD-logo

Legaltech: minder maatpak, meer confectie

Het Financieele Dagblad, 15 oktober 2016
FD-logo

De opmars van juridische start-ups

Het Financieele Dagblad, 27 november 2015
Advocatie

Nieuw: juridisch warenhuis Omnius

Advocatie, 27 februari 2013
Rabobank

Ontwikkeling van nieuwe concepten: Omnius

Rabobank Cijfers & Trends, 5 februari 2015
Advocatenblad

OmniLegal neemt Advocatenwijzer over

Advocatenblad, 19 december 2017

Management team

OmniLegal is in 2008 opgericht door Tako Johannesma en Ernst Bökenkamp. Zij werken al meer dan tien jaar succesvol samen aan het ontwikkelen en exploiteren van innoverende juridische concepten. OmniLegal bestaat inmiddels uit zo’n 40 medewerkers die werken vanuit het kantoor in Naarden. De aansturing van de organisatie geschiedt vanuit het managementteam. De vier MT-leden vormen samen een ijzersterk team dat elkaar aanvult en versterkt.

mkd-team-image
mr. E. (Ernst) Bökenkamp
Directie
mkd-team-image
Drs. T.G. (Tako) Johannesma
Directie
mkd-team-image
H.J. (Henri) Niezink
Managing partner
mkd-team-image
mr. S.A.C. (Sam) Kieboom
Managing partner
mkd-team-image
Patrick van den Bosch
Sales Manager
mkd-team-image
Nathalie Content
Manager Operations
mkd-team-image
Patrick Spoor
Manager Intakebalie
mkd-team-image
René van Wattingen
Manager Finance & Control

Organisatie

OmniLegal heeft diverse bekende juridische formules ontwikkeld. Via deze formules worden reacties van rechtzoekenden ontvangen die terechtkomen bij onze juridische intakebalie Call Legal. Naast de juridische intakebalie heeft OmniLegal diverse stafdiensten:

  • Business development & formule management
  • Marketing, communicatie & design
  • Webdevelopment en online marketing
  • Sales en relatiemanagement
  • HRM & Facility management
  • Financiën / boekhouding
  • ICT beheer en development